مارا دنبال کنید
جستجو

۶ موضوع برتر امنیت سایبری در آخرین هفته های سال ۲۰۱۶

۶ موضوع برتر امنیت سایبری در آخرین هفته های سال ۲۰۱۶

جنجالی‌ترین موضوعات امنیت سایبری در انتهای سال ۲۰۱۶ میلادی چه بود؟
کارشناسان اینترنت می‌گویند‌: حملات اینترنتی مگا در حال افزایش است.

 

الگوی حملات DDoS با توجه به یک گزارش جدید از ارائه‌دهندگان اینترنت در حال تغییر است. این گزارش نشان می‌دهد که تعداد کلی حملات DDoS به طور قابل‌توجهی در سال ۲۰۱۶ افزایش نیافته است، اما شدت و نیروی این حملات در حال افزایش است. کارشناسان می‌گویند در سه ماهه سوم سال جاری با ۱۹ “حمله اینترنتی مگا” مواجه شده‌اند که دو مورد از آن‌ها از بزرگ‌ترین حملات اینترنتی در طول تاریخ می‌باشد.
راه‌اندازی برنامه ” هک ارتش ” توسط پنتاگون
در واکنش به موفقیت هک پنتاگون در اوایل سال جاری، ارتش در حال راه‌اندازی یک برنامه باگ جدید بنام “هک ارتش” با همکاری بهترین هکرها می‌باشد. طی یک دوره ۲۴ روزه، برنامه باگ پنتاگون نزدیک به ۱۴۰ مورد آسیب‌پذیری امنیتی منحصربه‌فرد را در برخی از وب‌سایت‌های عمومی پنتاگون کشف کرد.

تحلیل‌گران می‌گویند‌: راز Backdoor ارسال داده به چین است
پیمانکاران امنیتی اخیراً در برخی از گوشی‌های اندروید نرم‌افزاری از پیش نصب‌شده را کشف کرده‌اند که به‌، جایی که کاربران می‌روند، با چه کسانی که صحبت می‌کنند و چه پیام‌های متنی می‌نویسند نظارت دارد. متخصصان آمریکایی می‌گویند چیزی که روشن نیست آن است که آیا این اقدام نشان‌دهنده داده‌کاوی مخفی برای مقاصد تبلیغاتی و یا یک تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از طرف دولت چین است؟

فراخوان کارشناسان امنیتی برای تنظیم مقررات در مورد امنیت سایبری
کارشناسان امنیتی از قانون‌گذاران خواسته‌اند برای بیشتر اقداماتی که در گذشته انجام شده است، کنگره‌ای مربوط به دادرسی، در مورد امنیت سایبری برگزار کنند تا عواقب عدم رعایت مسائل امنیتی را به تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محصولات ناامن اعلام نمایند. برای این کار آژانس فدرال یک آزمایشگاه مستقل کاملاً جدید برای تست امنیت سایبری اختصاص داده است.

انتشار یک بد افزار جدید یو اس بی، بنام PoisonTap که می‌تواند یک backdoor برای عبور از رمز محافظت‌شده رایانه درست کند.
یک شرکت امنیتی شماتیک و کدی برای اثبات مفهوم دستگاه منتشر و آنرا PoisonTap نامید که با یک دانگل یو اس بی کوچک‌، چه رایانه قفل باشد و چه قفل نباشد به آن وصل می‌شود. نصب یک سری از backdoorها بر پایه وب که در بسیاری از موارد به مهاجم اجازه می‌دهد تا به حساب‌های آنلاین قربانی ، سایت‌های اینترانت شرکت‌ها و یا حتی روتر خودشان دسترسی داشته باشد.

هک شدن نیم میلیون پروفایل شبکه اجتماعی بزرگ‌سالان
یک نفوذ بزرگ در تاریخ با، هدف‌ قرار دادن داده‌های شرکت‌هایی که در زمینه شبکه‌های دوست‌یابی بزرگ‌سالان فعالیت دارند، اطلاعات بیش از ۴۱۲ میلیون حساب کاربری را افشا کرده است. این هک شامل ۳۳۹ میلیون حساب کاربری از پروفایل شبکه اجتماعی می‌باشد که به عنوان بزرگ‌ترین شبکه ارتباط بزرگ‌سالان فعالیت دارد و همچنین شامل حذف بیش از ۱۵ میلیون حساب کاربری غیرقابل پاک‌سازی از دیتابیس آن شرکت شده است.

منبع: آی تی سکیوریتی نیوز