مارا دنبال کنید
جستجو

ریکاوری از حملات، بازگشت به حالت عادی

ریکاوری از حملات، بازگشت به حالت عادی

یک حمله همه جانبه به شبکه عموما باعث می‌شود عملیات عادی شرکت متوقف گردد و وضعیت سازمان به حالت اضطراری تغییر کند و برگشت به حالت عادی چالشی است که ممکن است هفته ها یا ماه ها به طول انجامد. در اینجا برخی از اقدامات عملی پس از وقوع حمله را ملاحضه می‌کنید:

ارزیابی خسارت: یکی از اقدامات اولیه، ارزیابی میزان حمله با شناسایی داده هایی است که رمزنگاری شده اند.

ایزوله سازی: جهت جلوگیری از گسترش بیشتر باج افزار، مهم است که دستگاه های آلوده را تا حد امکان از شبکه قطع و ایزوله کنید.

شناسایی دستگاه های آلوده: برای شناسایی دستگاه هایی که به باج افزار آلوده شده اند، باید به دنبال فایل های رمزنگاری شده با پسوندهای غیرمعمول و گزارش عدم دسترسی به فایل ها از سوی کارمندان باشید.

مدیریت: ایجاد یک تیم مدیریت بحران برای هماهنگی کلیه ارتباطات داخلی و خارجی و رسیدگی به مسائل حقوقی احتمالی در زمان بحران نیز ضروری است.

بازیابی اطلاعات: آماده سازی و استفاده از یک نسخه پشتیبان جدید و غیرآلوده برای بازیابی سیستم ها. درصورت عدم وجود نسخه پشتیبان، می‌توانید کلید های رمزگشایی رایگان را امتحان کنید.

آماده سازی برای تهدیدات بعدی: درنظر داشته باشید که یک حمله جدید همیشه امکان پذیر است، در نتیجه تجزیه و تحلیل و مستند سازی حمله برای آمادگی در مقابل حملات احتمالی آتی ضروری است.

شرکت سیف سافت برای ایمن سازی در برابر باج افزارها آنتی ویروسG Data  را ارائه می‌دهد.